De actieweek 538 voor War Child heeft 1.252.761 euro opgeleverd. Daarmee kunnen 104.397 slachtoffers van oorlogsgeweld worden geholpen.

Tijdens de actieweek trokken dj's van 538 met een speciale studiotruck door het land. In de afgelopen zeven dagen deden de dj's Groningen, Heerenveen, Alkmaar, Gouda, Bergen op Zoom, Veenendaal, Arnhem en 's-Hertogenbosch aan.

Naast 538 zetten ook artiesten, bedrijven, scholen en inwoners van de actiegemeentes zich in voor 538 voor War Child. Jan-Willem Brüggenwirth, algemeen directeur van 538, is erg gelukkig met de totale opbrengst van de actieweek.

"Hoe trots kun je zijn als het 538 team in staat is 104.397 kinderen in oorlogsgebieden te helpen en ook nog eens geweldige radio en tv te maken onder Siberische omstandigheden," aldus Brüggenwirth.

Veilige plek

Ook War Child-directeur Bernard Uyttendaele is in zijn nopjes met het opgehaalde bedrag en de hulp die ermee verricht kan worden.

"Op zoveel plekken in de wereld staan kinderen er door conflict en oorlog helemaal alleen voor. Met deze 538 voor War Child week hebben we mensen opgeroepen deze kinderen niet alleen te laten en daar is op grote schaal gehoor aan gegeven."

"Door de geweldige en liefdevolle inzet van duizenden mensen, acht gemeenten en honderden bedrijven, scholen en verenigingen kunnen 104.397 kinderen op een veilige plek weer gewoon kind zijn en de kans krijgen hun ervaringen te verwerken."