AMSTERDAM - Wendy van Dijks alter ego Ushi blijft een kijkcijferkanon.

De Japanse journaliste, die in 1999 haar debuut op de Nederlandse televisie maakte, keerde zaterdagavond terug in het tweede seizoen Ushi & The Family. Ruim 1,7 miljoen Nederlanders bleven thuis voor het programma, blijkt uit cijfers van de Stichting Kijkonderzoek.

Ondanks haar populariteit verdwijnt Ushi na dit seizoen waarschijnlijk een tijdje van de buis. Van Dijk gaf eerder deze week aan dat ze van plan is alle typetjes 'even te laten rusten'.

Voor het zo ver is maakt Ushi nog haar speelfilmdebuut, in februari is de Japanse te zien op het witte doek.

Met de ruim 1,7 miljoen kijkers verovert Van Dijk een plek bij de drie best bekeken programma's van de zaterdagavond.

Linda de Mols Ik Hou van Holland trok ook deze week de meeste kijkers, ruim 2,4 miljoen. Het achtuurjournaal staat met ruim 1,9 miljoen kijkers tussen De Mol en Van Dijk.