Cosmopolitan van uitgever Sanoma naar Hearst

AMSTERDAM - Maandblad Cosmopolitan verhuist van uitgever Sanoma Media naar Hearst Magazines Nederland. Per 1 januari 2013 loopt de licentie-overeenkomst tussen de twee uitgevers af.

Sanoma gaf het lifestyletijdschrift dertig jaar uit.

De negen redactiemedewerkers van Cosmopolitan gaan mee naar Hearst. Zij zullen in december van kantoor verhuizen.

Luc van Os, directeur van Hearst Magazines Netherlands, is blij met de komst van Cosmopolitan: "We richten ons portfoliobeleid primair op sterke, internationale merken aan de bovenkant van het segment. Daar past de komst van Cosmopolitan fantastisch in."

Duncan Edwards, CEO van Hearst Magazines International, bedankt Sanoma voor het uitgeven van Cosmopolitan, de afgelopen dertig jaren. Sanoma blijft Hearsts belangrijkste partner, aldus Edwards.

Hoofdredacteur

Hoofdredacteur Anne Marije de Vries ziet in de overgang een uitdaging: "De overstap naar Hearst zie ik als geweldige kans om Cosmopolitan verder uit te bouwen, ook op multimediaal vlak."

"Cosmopolitan is een belangrijke titel in het Hearst-portfolio en ik kijk ernaar uit om samen met mijn huidige redactie en met het Hearst Amsterdam-team een nog groter succes van Cosmo te maken", aldus de Vries.

Sanoma betreurt het vertrek van Cosmopolitan "maar vertrouwt er op dat de redactie een warm welkom krijgt bij Hearst Nederland".

Facebook & Twitter

Facebook & Twitter
Volg het nieuws van NU.nl/Entertainment ook op Facebook en Twitter

NUshop

Tip de redactie