AMSTERDAM - De 'journalistieke glossy' Park Magazine houdt alweer op te bestaan. Dat heeft uitgever De Weekbladpers (WPG) besloten.

Dat bevestigt hoofdredacteur Marie Nanette Schaepman woensdag tegenover NU.nl. "Met pijn in het hart nemen we afscheid van deze prachtige titel."

Zij deelt het hoofdredacteurschap met Leon Verdonschot.

De eerste editie van Park kwam in december vorig jaar uit. Het blad verscheen daarna tweemaandelijks bij uitgeverij De Weekbladpers (WPG). Het bedrijf van Schaepman, Bloom Publishing, heeft ook een aandeel.

'Eeuwig zonde'

Door de slechte advertentiemarkt had Park "een langere aanlooptijd nodig dan verwacht", zegt Schaepman.

"Eeuwig zonde. Vooral omdat adverteerders tegen ons zeggen: 'Had nou iets langer volgehouden, jullie stonden op het punt te gaan oogsten.' Dat maakt het extra moeilijk."

Het vijfde en laatste nummer van Park ligt deze donderdag in de winkel. Alle medewerkers zijn inmiddels geïnformeerd.

Mix

Schaepman richtte eerder onder meer vrouwenglossy Jan op. Met Park wilde ze nadrukkelijk een 'journalistieke glossy' maken. Niet zozeer een glossy voor mannen en vrouwen, zei Schaepman december vorig jaar tegen NRC Handelsblad.

Haar grote voorbeelden voor het tijdschrift waren De Wereld Draait Door en het Amerikaanse blad Vanity Fair. "Ik wil infotainment: sterke, journalistiekeverhalen van zo'n 5000 woorden, mooi gepresenteerd," aldus de hoofdredactrice in NRC.