AMSTERDAM - Weekblad Intermediair wordt niet langer op papier uitgegeven, maar vervangen door een digitaal magazine met dezelfde naam.

Dat maken uitgever VNU Media en De Persgroep maandag bekend. 

In mei werd bekend dat het Vlaamse mediabedrijf De Persgroep VNU Media overneemt van de investeringsmaatschappijen H.IG. Capital en 3i Group PLC.

Als gevolg daarvan worden nu de recruitmentactiviteiten van titels van de Persgroep en Intermediair samengevoegd. Het papieren blad Intermediair heeft nu een oplage van 150.000.

Honderd banen

Door de samenvoeging verdwijnen ongeveer honderd banen in de commerciële, redactionele en ondersteunende afdelingen, laten VNU Media en De Persgroep weten. Daarbij worden gedwongen ontslagen zo veel mogelijk voorkomen, door onder meer een vrijwillige vertrekregelingen aan te bieden.

Er is overleg gaande over een sociaal plan. De nieuwe onderneming telt straks meer dan 200 fulltime functies.

Merk

De carrièrepagina's van dagbladen de Volkskrant, AD, Trouw en Het Parool worden gekoppeld aan het merk Intermediair. De site vkbanen.nl wordt de komende periode opgenomen in Intermedair.nl.

Volgens Florence Schmit, commercieel directeur van VNU Vacature Media, is het de bedoeling dat het nieuwe magazine straks "de digitale spil wordt van alle bestaande print en online recruitment-activiteiten".

Het nieuwe platform moet in het vierde kwartaal van dit jaar van start gaan.