Telegraaf legt zich niet bij uitspraak neer

AMSTERDAM - De Telegraaf legt zich niet neer bij de uitspraak van de rechter dat de krant moet stoppen met de televisiegids.

Dat schrijf De Telegraaf donderdag in de eigen krant. Uitgever Frank Volmer zegt zich te beraden op nadere juridische stappen.

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO), RTL Nederland en SBS Broadcasting hadden een kort geding aangespannen tegen het dagblad.

De Telegraaf gaf de afgelopen twee weken bij wijze van proef bij de zaterdagkrant een eigen tv-gids uit en wilde dat ook de komende vier zaterdagen doen.

Hoofdredacteur Sjuul Paradijs zegt dat De Telegraaf niet opgeeft: ''We zullen niet rusten voordat we een tv-gids mogen uitgeven. Is het vandaag niet dan is het morgen.''

De rechter legde het dagblad een dwangsom op van 200.000 euro per publicatie, tot maximaal 1 miljoen. Ook moet de krant de proceskosten van ruim 27.000 euro vergoeden.

Lees meer over:

Facebook & Twitter

Facebook & Twitter
Volg het nieuws van NU.nl/Entertainment ook op Facebook en Twitter

NUshop

Tip de redactie