Volkskrant maakt luxe magazine voor adverteerder

AMSTERDAM - Een restyling van de zaterdageditie van de Volkskrant moet deze 'toegankelijker' maken en 'meer weekendgevoel geven'. Een luxe magazine moet bovendien grote adverteerders trekken.

Dat bevestigt hoofdredacteur Philippe Remarque woensdag tegenover Adformatie.

"We willen de zaterdagkrant aan de ene kant meer weekendgevoel geven, en aan de andere kant meer diepgang", aldus de hoofdredacteur.

Vanaf september verschijnt vijf keer een glossy special van het Volkskrant Magazine om "adverteerders in het hogere lifestyle en luxesegment" te trekken.

Hoge tarieven

Het eerste magazine in de nieuwe uitvoering met hogere tarieven is de woonspecial in september, die uitgever De Persgroep ook al bij Het Parool uitbrengt.

Ook NRC Handelsblad brengt sinds september vorig jaar zes keer per jaar een luxe magazine uit met hoge advertentietarieven.

De 'normale' editie van Volkskrant Magazine onderging onlangs al een restyling onder de nieuwe chef Corinne van Duin en art director Jaap Biemans.

Zaterdag

De Volkskrant is daarnaast bezig met een restyling van de katernen op Berlinerformaat bij de zaterdagkrant, beaamt Remarque.

Het nieuwe V Weekeinde bestaat uit vier katernen: Media, Wetenschap, Boeken en Reizen. Volgens de hoofdredacteur zal de redactie daarin dezelfde diepgang bieden, "maar de manier waarop we het gaan presenteren, zal de zaterdagkrant wel toegankelijker maken."

De wetenschapsredactie gaat bovendien onder leiding van Maarten Keulemans meer onderwerpen brengen die "brede groepen aanspreken". Maar Remarque wil het niet 'populairwetenschappelijk noemen. "We brengen ook nog veel zware kost", zegt hij tegen Adformatie.

Het was al bekend dat het katern Het Vervolg wordt vervangen door een geheel nieuw tabloidkatern dat wordt geleid door Kustaw Bessems, voormalig journalist van dagblad De Pers.

Lees meer over:

Facebook & Twitter

Facebook & Twitter
Volg het nieuws van NU.nl/Entertainment ook op Facebook en Twitter

NUshop

Tip de redactie