AMSTERDAM - Sanoma Media wil John de Mol de tijd geven om van SBS weer een succesvolle zendergroep te maken en weerspreekt de berichten die opdoken dat het uitgeversbedrijf zich terug wil trekken.

Dat laat een woordvoerster van Sanoma woensdag aan NU.nl weten.

SBS is sinds de zomer van 2011 deels in handen van Sanoma en kampt vooralsnog met tegenvallende kijkcijfers, vooral omdat Talpa-formules als The Winner Is, Daten in het Donker en Mijn Bruiloft niet uit de verf komen.

"De kijkcijfers zijn niet goed. Verder wil ik dit niet in de media uitspelen", aldus Sanoma-topman Dick Molman in het AD.

Van een op handen zijnde terugtrekking is echter geen sprake. "Dat is feitelijk onjuist", zegt Sanoma-woordvoerster Dolly van den Akker. "We vertrouwen er volledig op dat het goed komt. Het is bekend dat John de Mol tijd nodig heeft om SBS weer op de rit te krijgen. Dat is bekend en allemaal besproken."

"Sanoma is een beursgenoteerd bedrijf, dus we willen wel vooruitgang zien. Dat kost tijd en lukt zeker niet van de ene op de ander dag."