AMSTERDAM - Uitgever Audax gaat ''ettelijke miljoenen'' investeren in het blad HP-De Tijd. Dat heeft hoofdredacteur Frank Poorthuis maandag gezegd.

HP/De Tijd wil vooral flink uitbreiden in digitale verschijningsvormen op de website. ''We gaan zeker niet afslanken, maar we willen de redactie juist uitbreiden en een jong publiek aanboren'', aldus Poorthuis.

Hij onderzoekt met Audax nog of het weekblad een maandblad moet worden.

''De kans is groot dat dat gebeurt.'' aldus Poorthuis, die vorig jaar aantrad als hoofdredacteur van het weekblad dat al jaren kampt met dalende oplagecijfers.

Vertrouwen

Volgens Poorthuis heeft de uitgever alle vertrouwen in een digitaal blad en wil Audax flink investeren om het product weer in de markt te zetten. ''Ik sta er zelf verbaasd over´´, aldus Poorthuis.

HP/De Tijd ontstond in 1990 uit het samengaan van de weekbladen Haagse Post en De Tijd. De dalende advertentieomzet leidde in 2008 tot een forse inkrimping van de redactie.