HILVERSUM - Sinterklaas en Paul de Leeuw hielden zaterdagavond bijna 1,5 miljoen kijkers aan de buis gekluisterd.

Daarmee versloeg De Leeuw dit seizoen voor het eerst de concurrentie op RTL4. Dat blijkt uit kijkcijfers die de Stichting KijkOnderzoek (SKO) zondag publiceerde.

Vorige week trok de eerste aflevering van het trouwprogramma Let's Get Married van RTL4-presentator Winston Gerschtanowitz ruim 1,6 miljoen kijkers. De Leeuw hield toen circa 1 miljoen mensen voor de tv. In het sinterklaasweekeinde waren de rollen omgedraaid en keken er een half miljoen minder mensen naar de commerciële zender.

Top 3

Zowel De Leeuw als Gerschtanowitz wisten niet door te dringen tot de top 3 van de best bekeken programma's. Ze stonden respectievelijk op de 5e en7e plek in de top 10. Het NOS-journaal van 20 uur (1.640.000), Studio Sport Eredivisie (1.632.000) en het TROS-programma Ik vertrek (1.477.000) vormden de top 3.

De auditieshow Sunday Night Fever op RTL4, een zoektocht naar de hoofdrolspeler voor de nieuwe musical Saturday Night Fever, trok slechts 765.000 kijkers, 7000 minder dan het Eurovisie Junior Songfestival. Deze zondagavond is meteen de eerste liveshow te zien van Sunday Night Fever.