TROS beboet voor promoten Lotto Sports Awards

AMSTERDAM - De TROS heeft een boete opgelegd gekregen van zestigduizend euro.

Het Commissariaat voor de Media (CvdM) besloot hiertoe naar aanleiding van niet-toegestane reclame in een uitzending van De Lotto Sports Awards, zo liet de instantie weten.

In de uitzending werd te veel verwezen naar kansspelbedrijf Lotto. Volgens het commissariaat, dat toeziet op naleving van de Mediawet, hield de TROS zich daarbij niet aan de regels.

Volgens het CvdM had de TROS beter kunnen weten. In 1999 kreeg de AVRO een fikse boete van 120 duizend gulden.

Dienstbaar

Die omroep had zich op ongeoorloofde wijze dienstbaar gemaakt voor Heineken tijdens de uitzending van het Heineken Night of the Proms.

Het is niet de eerste keer dat de TROS door het CvdM op de vingers wordt getikt. De TROS kreeg in 2009 een boete vanwege het kinderprogramma Bibaboerderij, dat onderdeel was van een marketingconcept van supemarktketen C1000.

De TROS laat een reactie weten verantwoordelijkheid te nemen voor de gemaakte fouten. De omroep gaat niet in beroep en betaalt de boete.

Facebook & Twitter

Facebook & Twitter
Volg het nieuws van NU.nl/Entertainment ook op Facebook en Twitter

NUshop

Tip de redactie