HILVERSUM - De kijkcijfers van de auditierondes van The Voice of Holland zitten in de lift.

Vrijdagavond keken gemiddeld 3.514.000 Nederlanders naar de talentenjacht van RTL4 en John de Mol, blijkt uit zaterdag gepubliceerde cijfers van de Stichting KijkOnderzoek (SKO).

Het marktaandeel van RTL4 was tijdens de uitzending 51 procent: ruim de helft van het aantal tv-kijkers van vrijdagavond stemde ervoor af op de zender.

Vorige week begon The Voice het tweede seizoen met bijna 3,3 miljoen kijkers. De show werd vrijdag genomineerd voor de Gouden Televizier-Ring, samen met Voetbal International (RTL7) en het AVRO-programma Wie is de Mol?.

Record

De cijfers benaderen het recordaantal van 3.744.000 kijkers die in januari zagen hoe Ben Saunders de finale van het eerste seizoen van de talentenjacht won.

RTL4 bezet de hele top 3 in het kijkcijferlijstje, want ook de programma's Hotter Than My Daughter (1,9 miljoen) en Goede Tijden Slechte Tijden (1,7 miljoen) staan erin. Het NOS Journaal staat op de vierde plaats met 1.553.000 kijkers.