AMSTERDAM - Verslaggever van dagblad De Telegraaf Martijn Koolhoven is naar verluidt door de hoofdredactie van zijn krant op non-actief gesteld.

Dat heeft PowNews woensdagavond gemeld op gezag van bronnen bij de krant.

Aanleiding van het ontslag is een uitzending van onderzoeksprogramma Zembla (uitzending) afgelopen vrijdag, waarin Koolhoven wordt beticht van belangenverstrengeling. De journalist zou zich voor artikelen hebben laten betalen.

Aanvankelijk bleef hoofdredacteur van De Telegraaf Juul Paradijs nog achter zijn verslaggever staan, maar volgens PowNews bleek Koolhovens positie toch onhoudbaar.

Zowel de hoofdredactie van De Telegraaf als Martijn Koolhoven waren niet bereikbaar voor commentaar.

Bekijk hier de uitzending van PowNews.