AMSTERDAM - Dagblad De Pers en de misdaadsite Camilleri moeten een artikel over Wesley Sneijder rectificeren.

Dit heeft de rechtbank in Amsterdam donderdag bepaald in een kort geding dat de profvoetballer tegen deze media had aangespannen.

De misdaadsite gaf donderdagmiddag onmiddellijk gehoor aan de uitspraak door de rectificatie te publiceren.

De rechter oordeelde dat de krantenkop 'Wesley, mag ik mijn horloge terug' onrechtmatig is. Het artikel stond op 10 juni in de krant.

Schade

De kop wekt volgens de rechter ten onrechte de indruk dat Sneijder tijdens het uitgaan in Amsterdam betrokken is geweest bij het ontvreemden van een horloge en mishandeling van twee jongeren in de buurt van de Surprisebar. Volgens de rechter is hier niet voldoende bewijs voor.

De rechter is het met Sneijder eens dat hij door de krantenkop schade heeft geleden. De Pers en Camilleri zijn beide veroordeeld tot het betalen van 500 euro schadevergoeding als voorschot op de door Sneijder geleden reputatieschade.

Sneijder had een voorschot van 25.000 euro geëist en 5000 euro voor rechtsbijstandskosten.