Meeste dagbladen zien oplage dalen

AMSTERDAM - De meeste landelijke dagbladen hebben hun oplage in het eerste kwartaal van dit jaar zien dalen ten opzichte van dezelfde periode in 2010, alleen de Volkskrant en nrc.next zagen hun oplage stijgen.

Dat blijkt uit de dinsdag gepubliceerde oplagecijfers van HOI, het instituut voor Media Auditing.

De oplage van de Volkskrant kwam uit op 264.890 stuks, tegen 252.119 in dezelfde periode vorig jaar. nrc.next zag de oplage ietsje hoger uitkomen op 82.843, tegen 82.340 vorig jaar.

Onderstaande grafiek geeft de oplage van verschillende landelijke dagbladen voor het eerste kwartaal van de afgelopen vier jaar weer. De cijfers zijn afkomstig van HOI.

(c)NU.nl/Jelle Kamsma

Daling

Het AD, NRC Handelsblad, De Telegraaf en Trouw zagen hun oplages dalen. De oplage van het AD daalde tot 433.013, tegen 438.224 in de eerste drie maanden van vorig jaar.

NRC Handelsblad verspreidde 198.513 kranten, tegen 205.328 vorig jaar. De Telegraaf, de grootste krant van Nederland, behaalde een oplage van 609.930, tegen 638.670 vorig jaar.

Trouw moest het in het eerste kwartaal doen met 105.440 kranten, tegen 107.546 vorig jaar.

Lees meer over:

Facebook & Twitter

Facebook & Twitter
Volg het nieuws van NU.nl/Entertainment ook op Facebook en Twitter

NUshop

Tip de redactie