Excuses Britse krant voor afluisteren

LONDEN - De eigenaren van de Britse tabloid News of the World hebben vrijdag ''onvoorwaardelijke excuses'' aangeboden aan een aantal slachtoffers van een afluisterschandaal.

De slachtoffers zullen ook financieel gecompenseerd worden, aldus een verklaring van News International, onderdeel van het mediaconglomeraat van Rupert Murdoch.

Een journalist van de best verkopende krant in Groot-Brittannië kreeg in 2007 een celstraf, wegens het laten afluisteren van voicemails van personeel van de koninklijke familie. Ook hoofdredacteur Andy Coulson moest opstappen, hoewel hij stelde niets af te weten van het afluisteren.

Het concern heeft niet eerder de hand in eigen boezen gestoken in het afluisterschandaal. De schuld lag volgens News International bij journalisten, die op eigen houtje handelden.
 

Facebook & Twitter

Facebook & Twitter
Volg het nieuws van NU.nl/Entertainment ook op Facebook en Twitter

NUshop

Tip de redactie