AMSTERDAM - Een nieuwe homo-erotische campagne van de modeketen Abercrombie & Fitch krijgt in Amerika veel aandacht. In de campagne geven twee mannelijke modellen elkaar een voorzichtige kus.

Alhoewel de Amerikaanse keten ook veel vrouwenkleding verkoopt, spelen gespierde, halfnaakte en smaakvol gefotografeerde mannen altijd een hoofdrol in de campagnes van Abercrombie & Fitch.

De nieuwe campagne van de keten, die werd gemaakt door de beroemde fotograaf Bruce Weber, is net iets homo-erotischer dan eerdere campagnes. De mannelijke modellen worstelen en knuffelen onder de douche en twee mannen geven elkaar zelfs een voorzichtige kus op het voorhoofd.

James Brown

De slogan van het filmpje is ‘Other sports require one ball. Wrestling requires two’. De soundtrack is het nummer ‘Give it up or turn it loose’ van James Brown.

De campagne, die in Amerika veel aandacht in de pers heeft gekregen, is te zien op de website van Bruce Weber.

Een winkel van Abercrombie & Fitch in Milaan kwam onlangs nog negatief in het nieuws toen bleek dat personeel zich voor straf tien keer moet opdrukken als ze een fout maken. De keten heeft plannen om een vestiging in Amsterdam te openen.