Topman start online tijdschrift

De populaire Britse keten Topman, de mannelijke variant van Topshop, lanceert een online tijdschrift. Topman Generation verschijnt maandelijks en bevat interviews, opiniestukken, cultuur en mutimedia.

Het tijdschrift wordt op 30 november gelanceerd en is te zien via een link op de website van Topman, zonder dat er een speciale app moet worden gedownload, zo meldt WWD. Het bekende Londense ontwerpbureau M&C Saatchi is verantwoordelijk voor het ontwerp.

Kirsten Dunst

“De nadruk ligt op mode, maar daarnaast besteden we veel aandacht aan film, muziek, cultuur, moderne iconen, kunst en sport”, zegt hoofdredacteur John-Paul Pryor. “In het eerste nummer staan interviews met Yoko Ono, Kirsten Dunst, Seth Rogen, Perry Farrel en Jesus and Mary Chain.” Pryor was tot voor kort kunstredacteur bij Dazed Digital.

Bij de artikelen en modefoto’s zal steeds een link te zien zijn waarmee de lezers te afgebeelde kledingstukken direct kunnen kopen.

Toch wil Topman benadrukken dat de redactionele inhoud van het tijdschrift belangrijker is dan de commercie. “We laten bij de artikelen alleen producten zien die relevant en inspirerend zijn”, zegt Grazia Amico, hoofd e-commerce bij Topman. “Informatie en inspiratie staan voorop.”

Tip de redactie