Cravatta Pelliano maakt gelimiteerde stropdassen

AMSTERDAM – Volgens de bedenkers wordt het de nieuwe trend; klassiek gehaakte stropdassen met een moderne twist. Italiaans vakmanschap gecombineerd met Dutch Design, is het motto van het Nederlandse modemerk Cravatta Pelliano.

Ondanks dat de collectie van het merk nog slechts uit twaalf stropdassen bestaat, heeft Cravatta Pelliano grootste plannen. Het bedrijf wordt gerund door vier twintigers. "Bekende modehuizen als Gucci en Armani zijn ook ooit klein begonnen", legt creatief directeur Marin Licina uit.

De collectie, die in prijs varieert van 80 tot 120 euro, is seizoensgebonden, zal vier keer per jaar verschijnen in een oplage van honderd stuks. De dassen zijn gemaakt van 100 procent zijde of 100 procent kasjmier en worden gemaakt in een klassiek, klein Italiaans familiebedrijf.

De dassen van Cravatta Pelliano zijn te koop bij de nieuwe pop-up store aan de Rotterdamse Coolsingel, vijf exclusieve heremodezaken en via de website.

Tip de redactie