AMSTERDAM - Samen met het Spaanse, biologische wijnbedrijf Parra Jiménez lanceerde wijnportal By the Grape een nieuw biologisch wijnmerk: Parra By the Grape.

De wijnen, die in een serie van rood, wit en rosé verkrijgbaar zijn, werden geselecteerd door Nicolaas Klei en van proefnotities voorzien door Onno Kleyn. Ook zijn ze geproefd en goedgekeurd door sterrenchefs als Peter Gast (’t Schulten Hues, Zutphen) en Manuel de la Osa (Las Rejas in de Spaanse streek La Mancha). "Wijnen met zo’n smaakpalet verdienen bij iedere wijn- en eetliefhebber een vaste plek in huis", zo vertelt De la Osa.

Campagne

De introductie van de wijnen in Nederland en uiteindelijk in heel Europa wordt ondersteund met een campagne in By the Grape Magazine en op de websites onder de titel Spain’s most wanted.

De foto’s zijn van reclamefotograaf Peter Casell. Consumenten die foto’s van zichzelf in dezelfde stijl uploaden, kunnen een reis naar Spanje winnen. Voor de kookliefhebbers creëerde chef-kok Peter Gast bij elke wijn een recept.

De wijnen zijn voor 5 euro te koop bij de Plus supermarkt en bij de webshop van By the Grape.