The Sartorialist voor Kiehl’s

AMSTERDAM – Scott Schuman, de man achter modeblog The Sartorialist, gaat voor Vaderdag een samenwerking aan met het Amerikaanse cosmeticamerk Kiehl’s.

Voor de campagne fotografeerde Schuman vaders met kinderen in New York. Daarnaast ontwierpen Schuman en het Italiaanse modebedrijf Luca Roda een tas in gelimiteerde oplage, met daarin de meest essentiële beautyproducten voor mannen.

De tas bevat alles wat een man nodig heeft, waaronder een gezichtsreiniger, gezichtscrème, oogcrème, lippenbalsem en lichaamsscrub. De tas heeft een waarde van 76,50 euro.

Carrière

De Amerikaanse Schuman startte zijn blog in 2009 en bracht datzelfde jaar zijn eerste boek uit. Dit boek bestaat uit 500 pagina’s aan straatfoto’s uit onder andere Parijs, Londen, Dublin, New York en Australië. Daarnaast schoot Schuman ook campagnefoto’s voor GAP en DKNY jeans.

Beelden

Volgens de New York Times is Schuman’s blog zo succesvol, omdat hij een van de eerste was die niet zozeer schreef, maar vooral fotografeerde en via beeldtaal zijn verhaal over mode en stijl vertelde.

Tip de redactie