De Consumentenbond heeft ruim honderd klachten ontvangen over onduidelijke voorwaarden van cadeaukaarten van HelloFresh. Ook de agressieve verkoopwijze op straat wordt gehekeld.

De leverancier van maaltijdboxen moet van de Consumentenbond met passende maatregelen komen om onduidelijkheid over voorwaarden te voorkomen. 

Consumenten klagen onder anderen over cadeaukaarten die bij kranten en tijdschriften worden verstrekt. Daarmee wordt korting gegeven op een maaltijdbox die online te bestellen is. Op de achterkant van de kaart staat in kleine letters dat er dan wel een minimale afnameplicht van twee boxen is, maar wordt niet duidelijk dat voor die tweede box een normale prijs geldt. Hierdoor voelen consumenten zich misleid. 

Ook de straatverkopers van HelloFresh zorgen voor klachten. Consumenten vinden de verkopers agressief, te jolig, respectloos en hardnekkig. Ook worden problemen met niet goed verwerkte opzeggingen gemeld.

Volgens de bond komen de klachten al langere tijd binnen, maar is er een piek te zien de afgelopen maand.

HelloFresh heeft contact gezocht met de Consumentenbond na de kritiek. "Wij willen onze klanten op een zorgeloze manier laten genieten van lekker eten. We gaan direct aan de slag en gaan kijken op welke punten wij actie moeten ondernemen", aldus HelloFresh.