Lidl heeft alle klachten die in 2015 binnengekomen zijn via Klacht.nl opgelost. Daarom is de supermarkt door de website uitgeroepen tot de beste klachtenoplosser van 2015.

Dat meldt de klachtenwebsite Klacht.nl. De website zet klachten van consumenten door naar de betreffende bedrijven.

Afgelopen jaar kwamen er meer dan 70.000 klachten binnen bij het online platform. Zeker 38 procent van al deze klachten werd opgelost. 

De beste klachtenoplossers van 2015 bleken onder meer Lidl, Staatsloterij, Arriva, Bonprix en IKEA. Zij reageerden op alle klachten en gaven een oplossing. De Lidl kreeg hierbij de meeste klachten binnen en won daarom de prijs voor beste oplosser.

De slechtste klachtenoplosser blijkt de ANWB. Over dit bedrijf kwamen de meeste klachten binnen (1448) en er werd geen enkele opgelost. De ANWB laat in een reactie weten zelf 37.000 klachten per jaar op te lossen. Zij kiezen ervoor om niet samen te werken met Klacht.nl.

Categorie

De categorie waarover de meeste klachten binnenkwamen waren de aanbieders van Alles-in1 pakketten voor Internet, Televisie en Telefonie. Hierover kwamen 3.700 klachten binnen.

De meeste klachten sinds de start van Klacht.nl krijgt PostNL.