Restaurateurs zijn woensdag begonnen aan de opknapbeurt van de Spaanse Trappen in Rome. Juwelenhuis Bulgari sponsort de restauratie met ruim 1,5 miljoen euro. 

Volgens persbureau Reuters moeten de werkzaamheden in de lente zijn afgerond. 

Met het geld worden de wereldberoemde trappen, die het Piazza di Spagna verbinden met de Trinita die Monti-kerk, geheel schoongemaakt. Daarnaast worden planten, die in barsten van de trap groeien, verwijderd en worden gebarsten treden vervangen.

Het is de grootste opknapbeurt voor de trappen sinds de grote renovatie in 1995.

Fendi 

Italiaanse mode- en juwelenhuizen betalen wel vaker renovaties van monumenten. Zo spendeerde Fendi miljoenen euro’s aan het herstel van vijf fonteinen in Rome en doneerde schoenenmerk Tod's 25 miljoen euro aan de restauratie van het Colosseum.

Renzo Rosso, de oprichter en eigenaar van jeanslabel Diesel, betaalde 5 miljoen euro aan het herstel van de vierhonderd jaar oude Rialto brug in Venetië.