Amerikaans restaurant serveert eten zonder personeel

In San Fransisco is een restaurant geopend waar geen personeel in de bediening werkt. Er werken wel koks, maar die ziet de klant niet tijdens een bezoek aan het restaurant. 

Het hightech restaurant Etsa draait bijna volledig op technologie, waaronder iPads.

Klanten kunnen hun bestelling plaatsen op een iPad en vervolgens afrekenen met hun creditcard. In het andere deel van het restaurant staan glazen hokjes waar de klant het eten uit kan halen.

De koks plaatsen daar de gerechten in. Zodra je bestelling klaar is, verschijnt de naam van de klant en het bijbehorende nummer op een scherm. Dan weet de klant bij welke hokje de bestelling kan worden opgehaald. Vervolgens kan het gerecht worden meegenomen of ter plekke aan een tafel worden opgegeten.

Fastfood gezonder

Het restaurant is het eerste project van Keenwawa, uit Silicon Valley. Doel van het restaurant is om fastfood gezonder, toegankelijker en goedkoper te maken.

De oprichters van het restaurant hebben hierbij gekozen voor quinoa als het hoofdbestand van alle gerechten. Volgens de oprichters is dit de ideale vervanger van dierlijke eiwitten.

Lees meer over:
Tip de redactie