'Nederlandse consument vindt V&D saai en ouderwets'

Nederlandse consumenten hebben weinig vertrouwen in de toekomst van warenhuisketen V&D, dat door velen wordt bestempeld als ouderwets en saai. 

Dat blijkt zaterdag uit onderzoek onder de ruim 17.000 leden van het opiniepanel van het tv-programma EenVandaag.

Bijna de helft van de ondervraagden (48 procent) verwacht niet dat V&D over vijf jaar nog bestaat. Ruim een kwart van de ondervraagden (27 procent) ziet de toekomst van het warenhuis wel rooskleurig in.

Uit het onderzoek komt verder naar voren dat de winkelketen geen focus heeft en dat de winkelformule weinig onderscheidend zou zijn. Ook vinden deelnemers de winkels rommelig van opzet en is er volgens hen te weinig personeel. Als positieve punten worden het vertrouwde karakter en restaurant La Place genoemd.

De geplaagde keten maakte vrijdag plannen bekend die de keten er weer bovenop moeten helpen. Zes op de tien ondervraagden zou het jammer vinden als de keten uit het straatbeeld zou verdwijnen.

Het roer moet om bij V&D. Alweer

Lees meer over:
V&D
Tip de redactie