Logo NU.nlNU.nl
  • Voorpagina
  • Net binnen
  • Populair
  • Algemeen
  • Economie
  • Sport
  • Media en Cultuur
  • Achterklap
  • Shop
  • Voorpagina
    • Net binnen
    • Meest gelezen
    • Oorlog Oekraïne
    • Binnenland
    • Buitenland
    • Algemeen
    • Politiek
    • Video
    • Podcast
    • Weer
  • Economie
    • Klimaat
    • Tech
    • Wonen
    • Geld
    • Werk
    • Auto
    • Aandelen
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Scorebord
    • Sportspellen
  • Media en cultuur
    • Films en series
    • Muziek
    • Boek en cultuur
    • Media
    • Achterklap
    • Koningshuis
    • TV gids
  • Overig
    • Spellen
    • Kind en Gezin
    • Dieren
    • Eten en drinken
    • Gezondheid
    • NUcheckt
    • Opmerkelijk
    • Wetenschap
    • Over NU.nl
    • NUfolder
    • NUshop
    • Tickets
Dinsdag 21 maart 2023 | Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Gucci-ontwerpen onder de hamer

Chanel maakt prijzen van iconische tassen wereldwijd gelijk

Door NU.nl

17 mrt 2015 om 14:54Update: 8 jaar geleden
Delen via WhatsAppWhatsAppDelen via FacebookFacebookDelen via TwitterTwitterDelen via LinkedInLinkedInDelen via E-mailE-mail
Het Franse modehuis Chanel is van plan in de toekomst de prijzen van hun drie beroemdste tassen wereldwijd gelijk te trekken. Het gaat om de iconische Chanel 2.55 tas, het Boy Bag-model en de 11.12 tas.

Dit meldt Women's Wear Daily dinsdag.

Het modemerk wil met deze strategie de vragen over eventuele authenticiteit van de tassen voorgoed de kop in drukken. Momenteel verschillen de prijzen van de modellen wereldwijd nogal.

Volgens Bruno Pavlovsky, hoofdverantwoordelijk voor de mode van het merk, zorgt de nieuwe strategie er ook voor dat Chanel-liefhebbers niet meer hoeven te reizen naar gebieden waar ze de artikelen aanzienlijk goedkoper kunnen krijgen dan in hun eigen land.

Voor bewoners in Europa kan er door deze regeling volgens de topman wel een prijsstijging ontstaan, terwijl de tassen in China goedkoper zullen worden.

Online

Momenteel verkoopt het Franse merk alleen cosmeticaproducten op de website, terwijl mode en accessoires in officiele Chanel-boutiques worden verkocht. Als de prijzen van de tassen wereldwijd gelijk worden getrokken wordt de kans groot dat het merk online gaat uitbreiden.

"We gaan het merk klaarstomen voor de komen tien tot vijftien jaar", stelt Pavlosvksy. "Op een dag zullen we waarschijnlijk ook online verkopen, maar we doen het op ons eigen tempo."

De verwachting is dat de wereldwijde gelijktrekking van de prijzen tegen het eind van 2015 is doorgevoerd.

Beeld: ANP
Delen via WhatsAppWhatsAppDelen via FacebookFacebookDelen via TwitterTwitterDelen via LinkedInLinkedInDelen via E-mailE-mail


Aanbevolen artikelen

Net binnen

  • 18:10
    Bondscoach Deschamps verkiest Mbappé boven Griezmann als aanvoerder Frankrijk
  • 17:34
    Goeree-Overflakkee grijpt in bij Dodenherdenking: ook krans lhbtiq+'en welkom
  • 17:31
    Johan Cruijffs oudere broer Henny Cruijff op 78-jarige leeftijd overleden
  • 17:19
    Ciccone troeft Roglic en Evenepoel af in enerverende bergrit Ronde van Catalonië

Meest gelezen

  • 1
    Oekraïne zegt Russische raketten vernietigd te hebben bij aanval op de Krim
  • 2
    Frans Bauer zou carrière opgeven om voor zijn vrouw Mariska te zorgen
  • 3
    Poetin en Xi bevestigen gesprek over Chinees vredesplan, nieuw bezoek gepland
  • 4
    Gesleep met kinderen naar verschillende crèches kan hechting verstoren
  • 5
    Twee vrouwen vervolgd voor opruiing nadat docent spotprent had opgehangen


Nieuwsvideo's

  • Enorme hoeveelheid water stroomt door Amerikaanse stuwdam
    Enorme hoeveelheid water stroomt door Amerikaanse stuwdam
  • Poetin: 'Uitgebreid gesproken over versterken samenwerking met China'
    Poetin: 'Uitgebreid gesproken over versterken samenwerking met China'
  • Groep apen valt gezin aan op Thais strand
    Groep apen valt gezin aan op Thais strand
  • Filipijnen racen in verlichte drakenboten tijdens festival
    Filipijnen racen in verlichte drakenboten tijdens festival

  • Voorpagina
  • Economie
  • Sport
  • Media en cultuur
  • Overig
  • Voorpagina
    • Net binnen
    • Meest gelezen
    • Oorlog Oekraïne
    • Binnenland
    • Buitenland
    • Algemeen
    • Politiek
    • Video
    • Podcast
    • Weer
  • Economie
    • Klimaat
    • Tech
    • Wonen
    • Geld
    • Werk
    • Auto
    • Aandelen
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Scorebord
    • Sportspellen
  • Media en cultuur
    • Films en series
    • Muziek
    • Boek en cultuur
    • Media
    • Achterklap
    • Koningshuis
    • TV gids
  • Overig
    • Spellen
    • Kind en Gezin
    • Dieren
    • Eten en drinken
    • Gezondheid
    • NUcheckt
    • Opmerkelijk
    • Wetenschap
    • Over NU.nl
    • Copyright
    • Disclaimer
    • Privacy en cookiebeleid
    • Adverteren
    • Werken bij NU.nl
    • Verzekeringvergelijker
    • Cookie instellingen
  • Over NU.nl
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy en cookiebeleid
  • Adverteren
  • Werken bij NU.nl
  • Verzekeringvergelijker

Volg ons op:

©2023 DPG Media B.V. – alle rechten voorbehouden