Gwyneth Paltrow gaat samenwerken met het biologische make-up merk Juice Beauty. De actrice, die het gezicht van verschillende grote beautymerken was, geeft aan zich nog maar voor één merk in te willen zetten.

Dat meldt Women's Wear Daily.

Paltrow geeft aan iets te missen in haar leven. "Ik heb geen beautyproduct in mijn leven dat luxe is, goed werkt en ook nog eens 'schoon' is", stelt ze. "Ik ben me erg bewust van de giftige stoffen in de producten die we altijd gebruiken. Ik gebruik ze nog steeds, omdat ze werken. Of het nou shampoo of mascara is."

Daarom heeft de actrice  nu een contract gesloten met het biologische huidverzorgings- en make-up merk Juice Beauty. Ze is nu creatief directeur en aandeelhouder van het duurzame bedrijf. Andersom heeft het bedrijf ook geïnvesteerd in Paltrow's lifestylewebsite Goop. 

Nieuwe producten

Het merk lanceert later dit jaar een make-up collectie, die zal bestaan uit 75 soorten make-up voor de ogen, lippen, wangen en het gezicht. De prijzen van de collectie variëren van 24 tot 49 dollar en de producten bevatten biologische ingrediënten. 

Paltrow, die zich heeft bemoeid met het ontwerp van de verpakkingen, de kleur en formulering, hoop dat veel make-up artiesten de collectie gaan gebruiken.

In de toekomst gaan het bedrijf en de actrice ook nog zes nieuwe huidverzorgingsproducten maken. Deze zullen dan verkocht worden op Paltrow's Goop, waarschijnlijk begin 2016.