De nieuwe voorjaarscampagne van de Bijenkorf is gemaakt met en door Nederlandse iconen uit de mode-industrie. Onder andere modellen Maartje Verhoef en Daphne Groeneveld zijn te zien in de advertentie. 

Dit laat het warenhuis woensdag weten in een persbericht.

De voorjaarscampagne, genaamd Icons of Fashion, is geregisseerd door de Nederlandse fotograaf Pieter Henket. De campagne is vanaf woensdag op tv en Youtube te bekijken. 

Naast Verhoef en Groeneveld spelen ook de Nederlandse modellen Daan van der Deen en Demy Matzen een rol in de film.

In de commercial krijgt het dagelijkse leven een chique uitstraling. Zo laat Groeneveld de hond uit in een mooie jurk, loopt ze samen met Verhoef op knalrode pumps op de loopband in de sportschool en maken de twee schoon met een glas bubbels in de hand.

Ontdekt

Pieter Henket is een Nederlandse fotograaf die in 2008 internationale bekendheid verwierf toen zijn foto van Lady Gaga de cover werd van haar debuutalbum. De modecampagne voor de Bijenkorf is zijn eerste televisiecommercial.

Daphne Groeneveld en Maartje Verhoef zijn op dit moment wereldwijd twee van de meest gevraagde modellen. Voor Groeneveld is het extra bijzonder dat ze centraal staat in de modecampagne voor de Bijenkorf, want in het Amsterdamse filiaal werd zij vijf jaar geleden als model ontdekt.