Gebruikers van de social shopping app van Fashionchick.nl ontvangen nu ook pushberichten met aanbiedingen van een van de aangesloten webshops als zij in de buurt van de fysieke winkel zijn.

Dat meldt de website in een persbericht.

Door de ontwikkelde technologie, die is ingebouwd in de Fashionchick-applicatie, is het mogelijk om berichten te sturen wanneer iemand in de buurt is van een bepaalde locatie. 

"Wij kregen de tip van Plot Projects om de openingstijden toe te voegen. Op deze manier krijgen gebruikers nooit een bericht terwijl de Bijenkorf bijvoorbeeld gesloten is", zegt Ellen Snijder, oprichtster van Fashionchick. "Wel zo handig als je bijvoorbeeld bedenkt dat er vaak uitgaansgelegenheden rondom de Bijenkorf-locaties liggen. In de kroeg ben je nou niet echt in de ‘shopping-mood'."

Eind vorig jaar heeft Fashionchick naast de vernieuwde iPhone- en iPad-app ook een Android-applicatie gelanceerd. Hierin zit ook meteen de geolocatie-technologie, waarmee het aantal gebruikers dat pushberichten met interessante aanbiedingen ontvangt enorm is gegroeid.

Op dit moment hebben zo'n 120.000 vrouwen de app gedownload; hier komen dagelijks honderden vrouwen bij.