Waar artiesten hun naam steeds vaker aan merken koppelen, lijkt dit lastig te gaan bij muziekgroep De Jeugd Van Tegenwoordig. Merken zouden ‘bang’ zijn om hun naam aan hen te koppelen. 

Dit zegt Kostijn Egberts van het label Magnetron Music in een interview met 3 voor 12. 

"Een flinke dranksponsor is bij veel artiesten heel gewoon, maar bij De Jeugd Van Tegenwoordig? Dan krijg ik al gauw het antwoord dat het moeilijk wordt 'want straks ontsporen ze weer, en dan hangt míjn merknaam eraan'." 

De Jeugd van Tegenwoordig bestaande uit Pepijn Lanen (Faberyayo), Freddy Tratlehner (Vjèze Fur) en Ollie Locadia (Willie Wartaal) bestaat tien jaar. De groep brak door met hun hit Watsekburt, uitgebracht door het Magnetron Music.

In juni geven de mannen twee concerten in de Heineken Music Hall. De show staat in het teken van het tienjarig jubileum met als titel X - Viering van het Super Decennium. De formatie is van plan om haar grootste hits tot nu toe te spelen, en de favoriete nummers uit de liveshows.