Puma werkt aan een collectie kinderkleding. Het sportlabel is daartoe een samenwerking aangegaan met de Amerikaanse kledingfabrikant United Legwear and Apparel Co.

Dat meldt Women’s Wear Daily.

De collectie omvat kleding voor baby’s, kinderen en pubers en wordt door United Legwear and Apparel Co. gemaakt en gedistribueerd. Het Amerikaanse kledingbedrijf maakt al dertien jaar de sokken en het ondergoed van Puma.

"We hebben al jaren veel succes met deze samenwerking op het gebied van sokken en ondergoed", zegt Jay Piccola, de directeur van Puma in de Verenigde Staten. "We hebben dan ook alle vertrouwen in deze kindercollectie."

Neonkleuren

De kindercollectie heeft dezelfde uitstraling als de mannen- en vrouwencollecties van het sportlabel en bestaat voornamelijk uit zwarte, witte en grijze basisstukken met details in neonkleuren. De nieuwe collectie moet vanaf het voorjaar in de winkels liggen. 

Na een aantal slechte jaren is Puma, dat eigendom is van het Franse modebedrijf Kering, bezig met een grote reorganisatie. Onlangs werd zangeres Rihanna in dienst genomen als ontwerper voor de vrouwencollecties van het label. De zangeres zal tevens het gezicht worden van een nieuwe campagne van Puma.