Frisdrankmerk Coca-Cola gaat vanaf december eigen melk verkopen. Het zuiveldrankje, genaamd Fairlife, bevat minder suiker, meer eiwitten en is lactosevrij.

Dit meldt de Britse editie van Metro.

Omdat melk volgens Coca-Cola best wat voedzamer mag zijn, bevat Fairlife daarnaast 50 procent meer proteïnen en calcium. Het enige nadeel aan de melk is de prijs: het nieuwe product kost dubbel zoveel als gewone melk.

Een Fairlife-woordvoerder zegt dat het drankje een antwoord biedt op de vraag naar betere en voedzamere producten. "Fairlife biedt de consument duurzame zuivel en kan de zuivelindustrie omgooien", zo wordt gezegd.

Het drankje wordt gemaakt door 92 familiebedrijven, verenigd in de zuivelcoöperatie Select Milk Producers, die duurzaam en diervriendelijk werken met 'hoogwaardige processen' en een 'eigen melkfilteringsproces'.

Marketing

Coca-Cola heeft al veel geïnvesteerd in marketing om de Amerikanen warm te maken voor het nieuwe drankje. Op Facebook worden foto’s verspreid van pin-up vrouwen met jurken van melk om zich heen gedrapeerd.

Voorlopig wordt Fairlife alleen in de Verenigde Staten verspreid. Het is nog niet duidelijk wanneer het product in Nederland wordt verkocht.