De Britse actrice Tilda Swinton is het gezicht van de nieuwe voorjaarcampagne van make-upmerk Nars. Oprichter François Nars maakte zelf de campagnefoto’s.

Dat schrijft Women’s Wear Daily.

Nars, die komend voorjaar vier make-upcollecties op de markt brengt, maakte daarom ook vier portretten van de 53-jarige Swinton. De vier foto’s geven het karakter van de vier verschillende collecties weer. 

"Ik hou van haar uitgesproken stijl en van haar werk", zo zegt Nars over de actrice. "Ze heeft een sterke persoonlijkheid, die je terugziet in haar films. Ze ziet er steeds anders uit en ze is erg expressief."

Oogmake-up

"Ik bewonder Nars al jaren", zegt Swinton. "We hebben elkaar pas ontmoet, maar ik mocht hem meteen en wilde graag met hem samenwerken. De fotosessie was erg leuk om te doen."

De advertenties met Swinton zullen vanaf januari tot en met april te zien zijn in diverse toonaangevende modetijdschriften. De eerste maakt reclame voor Eye-Opening Act, een collectie oogmake-up die vanaf januari te koop is. 

Nars werkte eerder met actrice Charlotte Rampling en met stijlicoon Daphne Guinness.