Het Franse modehuis Dior lanceert een nieuwe foundation die speciaal gemaakt is om de huid er goed uit te laten zien op foto’s.

Dat schrijft de Telegraph.

Voorat het modehuis de foundation ontwikkelde, deden ze onderzoek naar de wensen van vrouwen. Ze kwamen er achter dat twee derde van de door hen ondervraagde vrouwen de foto’s die ze van zichzelf nemen niet mooi vinden. Ruim 40 procent van de vrouwen zou zich zelfverzekerder voelen als ze een goede foundation gebruiken. 

Diorskin Star, zoals de foundation is genoemd, bevat volgens het modehuis een nieuwe techniek die het licht zodanig reflecteert dat de jukbeenderen op foto’s extra opvallen en rimpels minder zichtbaar zijn.

Fotogeniek

De nieuwe techniek breekt volgens het modehuis hard licht, van bijvoorbeeld een flits, en verspreidt het vervolgens over het gezicht, waardoor het direct fotogenieker zou worden. De huid ziet er daardoor op foto’s tot 24 procent glanzender en gladder uit, waardoor een mooier resultaat geboekt wordt.

"We wilden het gezicht een ideale bron van licht maken, waardoor het zoveel licht weerkaatst dat het stralend wordt", zegt Edouard Mauvais-Jarvis, een woordvoerder Dior.

Actrice Natalie Portman (foto), die vaker met Dior samenwerkte, is het gezicht van de bijbehorende campagne. De nieuwe foundation zal eind september ook gedragen worden door de modellen tijdens de modeshow van Dior in Parijs. De foundation zal verkrijgbaar zijn in 16 tinten.