'Iconisch geschenkdoosje Tiffany's krijgt make-over'

Het iconische lichtblauwe geschenkdoosje van Tiffany & Co. krijgt hoogstwaarschijnlijk een make-over.

Tiffany & Co. (beter bekend als Tiffany's) is een Amerikaanse multinational van luxe sieraden. Het merk staat vooral bekend om haar diamanten.

Waar sommigen handelsmerken in de mode onaantastbaar zijn (het dubbele C logo van Chanel, de lichte muren bij de boetieks van Dior, de rode zolen bij de schoenen van Christian Louboutin) is ook de lichtblauwe Tiffany's doos met witte strik een beroemd fenomeen.

Francesca Amfitheatrof, de nieuwe creatief directeur van het merk is niet bang om de herkenbare verpakking van het merk te veranderen. ''Ik zit eraan te denken om misschien iets anders te doen met de vorm, iets van een patroon toe te voegen'', zegt ze tegen de Britse Vogue.

Naamsbekendheid

Het van oorsprong New Yorkse sieradenmerk werd opgericht in 1837. De toenmalige oprichter Charles Lewis Tiffany verdiende op de eerste dag een schamele 4 dollar en 98 cent maar maakte van het sieradenbedrijfje al snel een succesverhaal.

In 1961 verscheen de filmklassieker Breakfast at Tiffany's, die de populariteit van het merk alleen maar vergrootte, en in 1985 zette Tiffany voor het eerst voet aan Europese (Engelse) wal. In 2009 opende het merk een Nederlandse winkel aan de P.C. Hooftstraat.

Lees meer over:
Tip de redactie