De Amerikaanse modeketen Abercrombie & Fitch gaat nu toch zwarte kleding verkopen. Topman Mike Jeffries was altijd een fel tegenstander van zwarte kleding.

Dat schrijft Daily Mail.

De keten, die al een tijdje last heeft van een imagoprobleem, probeert met de nieuwe zwarte kledingstukken het tij de keren. Het gaat om onder meer een zwart leren jack, een zwarte korte broek en een rok met een zwart-witte bloemenprint. 

Abercrombie & Fitch verkocht tot voor kort nooit zwarte kleding. Jeffries verbood het personeel van de keten zelfs om zwart te dragen. Hij vond zwarte kleding te formeel. "We hebben niks tegen zwart", zo liet het label in 2013 nog weten. "Het is erg geschikt voor bijvoorbeeld een smoking, maar het past niet bij ons label."  

Imago

Het label ligt al langere tijd onder vuur, onder meer omdat er geen kleding in grotere maten wordt verkocht. Ook zouden alleen mooie, jonge mensen in de winkels mogen werken. Het label probeert al een tijdje het imago aan te passen.

Zo zou er voortaan minder parfum in de winkels gespoten worden, mag er voortaan daglicht in de winkels komen en is de muziek iets zachter gezet. 

"We passen ons aan aan de klant", zei Jeffries in mei in een interview. "De klant verandert en wij veranderen mee."