De wereldwijde herfst/wintercampagne van Topshop in samenwerking met model Cara Delevingne is maandag gelanceerd.

Het is voor het eerst dat Topshop één enkel model inzet voor een campagne. De foto’s zijn in Londen geschoten door de modefotograaf Alasdair McLellan.

Delevingne is daarnaast te zien in een korte film van het merk, die maandag voor het eerst te zien is op de website.

''Hoewel Cara pas 21 jaar is, ziet ze er volwassen en geweldig verfijnd uit in de kleding'', stelt Philip Green, de eigenaar van de Britse winkelketen.

Toekomst

Een eigen Topshop-collectie net als de samenwerking bij Kate Moss zit er volgens de ondernemer voorlopig niet in. Wel vertelt Green aan Women's Wear Daily dat hij een langdurige samenwerking met Delevingne meer dan ziet zitten.

Topshop is van plan in 2015 een grootschalige uitbreiding te laten plaatsvinden. De keten is van plan winkels te openen in Hong Kong, Nieuw- Zeeland, Egypte en Panama.

Ook in Nederland is de uitbreiding zichtbaar. De keten opent naar verwachting in oktober een grootschalige winkel (bestaande uit drie verdiepingen) aan de Kalverstraat in Amsterdam.

Bekijk de film: