De populaire Amerikaanse presentatrice en comédienne Ellen Degeneres begint haar eigen lifestyle label. Ze start met een collectie interieurartikelen.

Dat schrijft Women’s Wear Daily.

Degeneres heeft haar merk E.D. genoemd, wat moet worden uitgesproken als 'Ed'. De naam is afkomstig van de bijnaam die haar vrouw, actrice Portia de Rossi, haar ooit gaf. 

De presentatrice heeft grote plannen met haar nieuwe merk. "Ik zou dit niet doen als ik niet zou willen dat dit het grootste merk aller tijden zou worden", zo zegt ze. "Ik lanceer geen klein boetieklabel."

Interieur

Degeneres werkt voor haar nieuwe label samen met J. Christopher Burch van het bedrijf Burch Creative Capital. Het bedrijf houdt zich bezig met financiering, distributie en verkoop. Degeneres zal zich vooral bezig houden met het ontwerpen van de diverse collecties.

Ze wil uiteindelijk verschillende collecties lanceren, waaronder mode, producten voor huisdieren en producten voor het interieur. Er zijn plannen voor onder meer kleding, zonnebrillen, tassen schoenen en horloges. Degeneres wil er nog niet veel over zeggen. "Ik wil niet dat mensen mijn ideeën stelen", zegt ze. 

Slippers

De eerste capsule collectie, bestaande uit diverse interieurartikelen, komt eind oktober op de markt. Deze collectie bevat onder meer borden, mokken, onderzetters, kaarsen, kussen, een pyjama en slippers. Vooralsnog zal de collectie alleen via internet verkocht worden.