Actrice Gwyneth Paltrow kruipt voor make-upmerk Max Factor in de huid van legendarische sterren als Audrey Hepburn, Brigitte Bardot, Madonna en Farrah Fawcett. 

Dat schrijft de Britse editie van Vogue.

Paltrow ondergaat de transformaties voor een nieuwe campagne van het make-upmerk, dat inmiddels al meer dan honderd jaar bestaat. Het merk wil met de campagne make-uptrends uit de jaren vijftig, zestig, zeventig en tachtig tonen.

Max Factor, de oprichter van het merk, werd geboren als Maksymilian Faktorowicz en werkte in zijn tijd met grote Hollywoodsterren als Clara Bow, Judy Garland en Jean Harlow. Daarmee had hij grote invloed op hoe vrouwen zich over de hele wereld opmaakten. 

Make-up

"Ik herinner me dat ik met mijn moeder, Blythe Danner, op filmsets was en toekeek hoe ze werd opgemaakt", zegt Paltrow over haar eigen kennismaking met make-up. "Er is een foto waarop ik op haar schoot zit en haar lippen stift. Ik was altijd omringt door make-up en visagisten."

De actrice, die sinds 2012 samenwerkt met het make-upmerk, krijgt tegenwoordig veel make-up advies van Pat McGrath, een wereldberoemde visagist en de creatief directeur van Max Factor. 

"Ze heeft me geleerd dat tweekleurige oogschaduwpotloden heel handig zijn", zo legt de actrice uit. "Ik heb ook al hun mascara’s. Ze zijn beter dan de mascara die ik eerder gebruikte."