Het ontwerp dat Diane von Fürstenberg heeft gemaakt voor Google Glass, krijgt kritiek vanwege zijn gebrek aan stijl.

Google is de samenwerking met modeontwerpster Von Fürstenberg aangegaan om zijn Google Glass een modieuze make-over te geven. In de technologische wereld werd de bril positief onthaald, maar in de mode-industrie was niet iedereen even enthousiast over de nieuwe ontwerpen, zo meldt Fashion United.

"Ik zou nog niet dood met zo’n bril gevonden willen worden", aldus de Australische ontwerper Marc Newson. Ook verschillende Amerikaanse media twijfelen over de nieuwe brillen.

Door samen te werken met Von Fürstenberg, hoopt Google zijn futuristische brillen populair te maken bij het grote modepubliek. De 67-jarige ontwerpster is al een tijd betrokken bij Google Glass. Zo liet ze haar modellen de brillen dragen tijdens haar lente/zomer catwalkshow van 2013.

Nerdy reputatie

Von Fürstenberg  heeft twee zonnebrilmodellen gemaakt in acht verschillende kleuren en een optische bril in vijf kleuren. Volgens Elle is ze ingeschakeld om de technologische bril af te helpen van zijn 'nerdy' reputatie.

De nieuwe brillen zijn vanaf 23 juni exclusief verkrijgbaar bij Net-a-Porter en Google in de Verenigde Staten. De prijzen variëren tussen de 1187 en 1265 euro.