Het Nederlandse fotografenduo Inez van Lamsweerde en Vinoodh Matadin heeft de eerste campagne van ontwerper Jason Wu voor het Duitse modehuis Hugo Boss gefotografeerd.

Dat schrijft Style.com.

Het Britse topmodel Edie Campbell, die door Wu gezien word als zijn muze, en model Scott Eastwood, de zoon van filmster Clint Eastwood, zijn de gezichten van de nieuwe campagne. De styling was in handen van de bekende stylist Joe McKenna.

"Het was belangrijk voor me om in deze eerste campagne duidelijke persoonlijkheden neer te zetten", zo zegt Wu. "Edie Campbell belichaamt niet alleen de nieuwe visie van de vrouwencollectie van Hugo Boss, ze is ook de verpersoonlijking van de zelfverzekerde, sexy vrouw waar ik de collectie voor gemaakt heb."

Klassiek

"Het idee achter de mannencollectie is het in stand houden van een traditie", legt hij uit. "Scott straalt de sfeer van het oude Hollywood uit. Ik vind het geweldig dat hij zo op zijn vader lijkt. Hij heeft een klassiek uitstraling die tegelijkertijd heel modern is."

Van Lamsweerde en Matadin maakten in januari samen met Wu ook al een korte film voor het modehuis, This Is Boss getiteld. De nieuwe campagne is in het najaar te zien.