Zes ontwerpers geven eigen visie op logo Louis Vuitton

Ontwerpers Karl Lagerfeld, Frank Gehry, Cindy Sherman, Rei Kawakubo, Christian Louboutin en Marc Newson gaan aan de slag met het beroemde logo van modehuis Louis Vuitton.

Dat schrijft Women's Wear Daily.

Het Franse modehuis bestaat dit jaar 160 jaar en viert dat met deze samenwerking, die The Icon and the Iconoclasts'is genoemd. De zes ontwerpers maken ieder een aantal tassen. Lagerfeld en Sherman maken daarnaast ieder een aantal koffers.

Delphine Arnault, de onderdirecteur van het modehuis, koos de zes ontwerpers samen met hoofdontwerper Nicolas Ghesquière uit. Ze zegt het geweldig te vinden om de verschillende ontwerpers met het logo aan het werk te zien.

Symbool

"We hebben een geniale groep ontwerpers verzameld", zegt Arnault. "Dit project is echter extra speciaal omdat de ontwerpers zo bijzonder zijn. Het logo is een symbool van luxe, het symbool van Louis Vuitton."

"Het werd in 1896 gecreëerd door Georges, de zoon van Louis Vuitton. Het is direct herkenbaar en is daardoor de essentie van ons merk."

Westwood

In 1996 ging eveneens een aantal ontwerpers aan de slag met het logo van Vuitton, toen het honderd jaar bestond. Azzedine Alaïa, Manolo Blahnik, Romeo Gigli, Helmut Lang, Isaac Mizrahi, Sybilla en Vivienne Westwood maakten toen ieder een eigen versie van het logo.

De nieuwe tassen en koffers liggen vanaf oktober in de winkel. De lancering wordt ondersteund door een speciale campagne. Ter ere van het 160-jarig bestaan komen er ook een website, een boek en een feest in New York.

Lees meer over:
Tip de redactie