Het Amerikaanse modelabel Abercrombie & Fitch wil het imago aanpassen in een poging klanten terug te winnen. Het label heeft al geruime tijd te maken met teruglopende verkoopcijfers. 

Dat schrijft Styleite.

Het label kwam de laatste jaren herhaaldelijk in opspraak. Zo verklaarde topman Mike Jeffries dat de kleding van het merk alleen is bedoeld voor slanke mensen. Ook komen er regelmatig berichten naar buiten over het merkwaardig personeelsbeleid van het bedrijf. 

Alleen aantrekkelijke mensen zouden in de winkels mogen werken en oudere en minder knappe personeelsleden worden naar het magazijn verbannen. Het label heeft daarnaast te maken met veranderende voorkeuren van de jonge doelgroep, die meer geld zou uitgeven aan elektronica en gadgets en minder aan merkkleding.  

Daglicht

In een poging het tij te keren heeft Abercrombie & Fitch nu enkele maatregelen aangekondigd. Zo zullen de winkels niet langer geblindeerd zijn, maar mag er voortaan daglicht binnen komen. Ook wordt de muziek zachter gezet en zal er minder met parfum worden gespoten. 

Het bedrijf gaat ook zwarte kleding verkopen. Jeffries schijnt een hekel te hebben aan zwart, waardoor de kleur nooit in de collecties van het label zat. Daarnaast gaat het bedrijf grotere maten verkopen. Wijder vallende T-shirts waren tot dusver alleen te koop in de webwinkel, maar komen nu ook in de reguliere collectie.  

Logo's

De duidelijk aanwezige logo’s van de keten zullen niet meer zo prominent op alle kledingstukken te zien zijn. De keten zal bovendien ook andere merken gaan verkopen. Tenslotte wil de keten meer online reclame gaan maken. Zo wil het label fans met een Instagram account gaan inschakelen.