De kleurrijke stoffen van het Nederlandse merk Vlisco, die vooral populair zijn in West- en Centraal- Afrika, zijn tijdelijk te koop in vier filialen van de Bijenkorf.

Vanaf 5 mei zijn de dessins van Vlisco te zien in de etalages en aankleding van de filialen van het warenhuis. In de filialen Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Eindhoven staat daarnaast van 5 mei tot 18 juni een pop up shop, waar de stoffen, shawls en boeken van Vlisco te koop zijn. 

Belangstellenden kunnen in de pop up shops onder meer een jack, een rok, blouse of blazer van de stoffen op maat laten maken. Van elk stuk hangt een voorbeeld in de winkel. Het maken van het gewenste kledingstuk duurt een week.

"Het kleurrijke designbeeld van Vlisco verovert al meer dan honderd jaar vele harten in West-Afrika", zegt Roger Gerards, de hoofdontwerper van het merk.

Lef

"We brengen voor het eerst het unieke West-Afrikaans modesysteem naar Europa. Ik ben benieuwd of de consument in Nederland het lef heeft om een Vlisco dessin te kiezen."

Vlisco werd in 1846 opgericht in Helmond en ontwerpt, produceert en distribueert kleurrijke modestoffen die vooral populair zijn in West- en Centraal-Afrika en bij de Afrikaanse consument in wereldsteden als New York, Londen en Parijs.