De kleertjes die de negen maanden oude Britse prins George droeg tijdens zijn rondreis door Australië en Nieuw-Zeeland waren binnen enkele uren geheel uitverkocht.

Dat schrijft de Daily Mail.

Het lijkt er op dat prins George al evenveel invloed heeft op de Britse mode als zijn moeder Catherine, de hertogin van Cambridge.

De diverse pakjes die de kleine prins de afgelopen weken droeg tijdens de reis die hij samen met zijn ouders maakte door Australië en Nieuw-Zeeland, waren vrijwel direct uitverkocht.

Een romper van het merk Annafie, die de prins droeg toen hij arriveerde in Sydney, was direct uitverkocht. Inmiddels is er een wachttijd van twee maanden voor het kledingstuk. 

Kangaroe

Ook op een witte romper van Rachel Riley, die George aan had in Nieuw-Zeeland, ontstond direct een wachtlijst. Gegadigden moeten nu twaalf maanden wachten op een exemplaar. Een rugzakje in de vorm van een kangoeroe was eveneens direct uitverkocht nadat de prins er mee was gezien.  

De belangstelling voor de kleding van de prins is niet nieuw. De deken waarin hij was gewikkeld toen hij na zijn geboorte met zijn ouders het ziekenhuis verliet, was ook direct uitverkocht. In Groot-Brittannië wordt sindsdien gesproken over het 'George-effect'. 

Ook de kleding die Catherine zelf draagt is in Engeland in de regel binnen enkele uren geheel uitverkocht. De populaire hertogin combineert vaak kleding van bekende ontwerpers met meer betaalbare, algemeen verkrijgbare kledingstukken.