Het Zweedse modelabel Cheap Monday heeft samen met brillenketen Specsavers een collectie van 24 monturen en zes zonnebrillen ontworpen.

De nieuwe, modieuze collectie, die bedoeld is voor zowel mannen als vrouwen, is uitgevoerd in originele kleurcombinaties, zoals bijvoorbeeld een oranje legerprint met blauwe accenten.

Iedere montuur is daarnaast voorzien van een verborgen inscriptie.

"Wij zien brillen net als jeans: als een basic fashion musthave", zegt Helge Flo van Cheap Monday, die de collectie ontwierp. "Onze doelgroep wil graag van bril wisselen en verschillende stijlen met elkaar mixen, zoals zij ook met kleding doet."

"Cheap Monday is binnen korte tijd een zeer bekende en populaire naam geworden in de jonge, stijlbewuste modescene", zegt Ingrid Kersting van Specsavers. "Wij zijn erg enthousiast over deze samenwerking en fantastische collectie."

De nieuwe collectie is inmiddels verkrijgbaar in de winkels van de brillenketen.