Uitgever van Elle lanceert Nederlandse editie Harper's Bazaar

Uitgever Hearst Magazines Nederland van modetijdschrift Elle lanceert in het najaar de Nederlandse editie van Harper's Bazaar.

Hoofdredacteur van Elle, Cécile Narinx, gaat leiding geven aan de Nederlandse editie. Dat meldt Elle dinsdagavond op haar website. 

De Amerikaanse Harper's Bazaar bestaat sinds 1867. Harper's Bazaar richt zich op vrouwen boven de 35 jaar, die wat meer te besteden hebben. "Iemand met een carrière en een gezin", zegt Narinx, zo schrijft de Volkskrant.  

"Een vrouw die wel de middelen, maar niet de tijd heeft." Volgens Narinx gaat het om draagbare mode en 'minder om mode an sich zoals in Vogue en Elle.' 

Iconisch

Elle spreekt van een modeblad dat 'mode mixt met hoogstaande journalistiek en fotografie'. Voor het iconische blad maakte Andy Warhol in het verleden illustraties, verzorgde fotograaf Richard Avedon het beeld en schreef moderedacteur Diana Vreeland de bekende rubriek Why don't you

De producties van moderedacteur Carine Roitfeld zullen ook te zien zijn in de Nederlandse editie. Dat betekent dat modeseries zoals What's new for spring 2014 according to Carine Roitfield, geschoten door Karl Lagerfeld, ook voor de Nederlandse lezers beschikbaar worden gemaakt.

Maxima

Narinx gaat naar eigen zeggen haar uiterste best doen om koningin Maxima voor de cover van de Nederlandse Harper's Bazaar te strikken. "Die vrouw staat met beide benen op de grond. Ze houdt wel van mode, maar kan niet zomaar alles dragen. Het zal misschien niet lukken, maar ik ga zeuren tot ze gek van me wordt", aldus de huidige hoofdredacteur van Elle, tegenover de Volkskrant

De Nederlandse versie van het oudste internationale modeblad moet in de nazomer in de schappen liggen. 

Tip de redactie