Het Amerikaanse model Kate Upton is het nieuwe gezicht van cosmeticamerk Bobbi Brown. Het model zal vanaf juli wereldwijd onder meer te zien zijn in advertenties van het merk.

Upton volgt daarmee actrice Katie Holmes op, die in 2013 het gezicht van Bobbi Brown was en ook een eigen make-upcollectie voor het merk ontwierp. 

Brown koos voor Upton omdat ze tegelijkertijd fris, modern en klassiek is, zo meldt het merk in een persbericht.

"Kate trok mijn aandacht,  niet alleen omdat ze ongelofelijk mooi is, maar ook omdat ze zich comfortabel  in haar lichaam voelt, een gezonde uitstraling heeft en vol positieve levensenergie zit; ook is ze een vrouw  die haar eigen regels creëert", aldus Brown. 

Filosofie

"Ik voel me vereerd om het gezicht te mogen zijn van Bobbi Brown", zegt Upton. "Bobbi is een Amerikaans succesverhaal, ze creëerde een internationaal merk vanuit het idee dat vrouwen mooi kunnen zijn door zichzelf te zijn. Dit vind ik een prachtige filosofie."

Visagiste Bobbi Brown startte in 1991 haar eigen make-upmerk. In 1995 verkocht ze haar bedrijf aan Estée Lauder, maar bleef actief in het bedrijf. Inmiddels is het merk verkrijgbaar in zestig landen.