Het 26-jarige plus-sized model Whitney Thompson, die in 2008 America’s Next Top Model won, is het gezicht van een campagne van lingeriemerk Panache.

Het model is te zien in een campagne voor de nieuwe Sculptresse colectie van het merk, zo meldt de Daily Mail.

De lingerie is verkrijgbaar in de maten 36 tot en met 46 en in cupmaten D tot en met J. Het model poseerde voor de foto’s in een typisch Amerikaanse 'diner'.

Thompson was in 2008 het eerste, en tot nu toe enige, plus-sized model dat de bekende modellenwedstrijd, die gepresenteerd wordt door Tyra Banks, won. Sinds haar overwinning deed ze tal van campagnes en werkte ze onder meer samen met zangeres Rihanna. 

Invloedrijk

Het model wordt inmiddels gezien als een van de meest invloedrijke mensen ter wereld. Ze spreekt zich vaak uit over eetstoornissen en over de voorkeur van de modewereld voor broodmagere modellen.

"Als mannen alleen vrouwen die op Victoria Beckham lijken aantrekkelijk zouden vinden, dan zouden we er allemaal zo uitzien", zo zei ze in een interview. "Maar mannen vallen niet alleen op dat type vrouw. En daarom zijn we er in alle soorten en maten."